fredag 14 december 2012

Hemma! Möttes av mamma och pappa på Bromma flygplats och fick skjuts hem. Två proppfulla matkassar med godsaker av pappa och ett SL-månadskort av mamma, kunde inte få en bättre välkomst. Väl hemma var dock avloppet i köket helt igentäppt, så fick hjälp av husets hantverkare i någon timme med att hitta proppen några meter ner i rören. Iuh.

Måste bara påpeka två saker jag verkligen saknat med Sverige;
- Snabbt obegränsat internet!
- Att slippa reklamavbrott med SVT

En sak jag inte saknat;
- Att det helt seriöst blir kolsvart ute innan kl 16. Hade nästan glömt bort det.

Nu ska jag slappa vidare framför TV:n och försöka vända rätt på dygnet. Förskolelärare från Lycksele som blir stylad i Go'kväll och en gävlebock som brinner, home sweet home. Imorgon måste jag styra upp lägenheten (städa, tvätta och handla) och gå till doktorn med mina svullna fotleder och ömma hälar. Pratade nyss i telefon med min nya chef på Scorett också, verkar finnas grymt mycket jobb under jullovet om jag vill. Så nu måste de här fötterna bli bättre, första arbetspasset är på tisdag.

Vill bara avsluta med denna bild från Echo Point utanför Katoomba i Blue Mountains. Jag och Kristina bodde i Katoomba våra tre sista nätter i Australien, sjukt mysig liten stad uppe i bergen utanför Sydney. Dimman gjorde dock att vi inte såg sådär jättemycket. Men det var fortfarande grymt.

Bilden till vänster: vad vi såg från utkiksplatsen.
Bilden till höger: vad man brukar se från samma punkt.

Puss!

1 kommentar:

  1. Vilken lycka när du plötsligt bara stod där på Bromma.
    Kramar
    Pa.

    SvaraRadera