söndag 9 december 2012

Sista dagen i Sydney är strax över. Jag och Kristina åkte till stadsdelen Glebe som visade sig vara ett favoritområde i Sydney, galet mysigt med små hus och många caféer och butiker. Där var det en stor lördagsmarknad med en massa kläder och smycken. Slutade i några små inköp, två koppar kaffe och en lunch. Därefter blev det middag på hostlet (nudlar) och avslut med rosévin på O Bar här i city - en bar på 47:e våningen i en skyskrapa, vars våning sakta snurrade runt så utsikten över kvällsstaden maximerades. Det var nog en av de bästa dagarna hittills i Sydney, känns bra att avsluta på topp (som vanligt).

Nu ska jag packa väskan (igen) inför imorgonbitti då vi tar tåget upp till Blue Mountains. Har nästan inga rena kläder kvar, knappt några pengar och fortfarande ont i fötterna. Med andra ord börjar resan ta ut sin rätt och det kommer nog bli rätt skönt att komma hem igen. Jag vet inte ens hur lägenheten kommer att se ut när jag kommer hem, har ingen aning om vad Daniel har tagit med sig eller om han ens har hunnit flytta i snökaoset ännu. Insåg just att kaffebryggaren är hans. HELVETE, mitt julkaffe?! Hur som helst, får inventera hemmet och skriva önskelista till tomten efter det. Puss!

1 kommentar: